Актуално в Пловдив и региона има хиляди отворени позиции в големите и по-малки предприятия. Картинта не е различна и в много други области и реиони в България. Предлагането на работни места расте с неимоверни темпове, а с тях и заплащането. Расте и увереността на кандидатите и опциите им да бъдат придирчиви в избора си на бъдещо работно място. Със сигурност КОВИД-кризата принудила работници от цели сектори да се преориентират към друг източник на препитание смекчава донякъде този тренд, но то няма как да замести необходимостта и търсенето на квалифицирана работна ръка. Което ще продължи да бъде високо и в идните години.
На все повече компании се налага да бъдат креативни в подходите си при набиране на персонал и идентифициране и задържане на таланти. Но как?
Далече съм от мисълтта, че ще постигнете огромни резултати в посока подобряване на Работодателският си бранд, подарявайки на своите работници една торба с брандирани сувенири. И готово. От утре магически вече имате с 20% по-мотивиран личен състав, въодушевени новопостъпващи и всичко ще бъде в розово … напротив. Както и с всичко друго в маркетинга крайният резултат е сума от множество дребни и по-големи неща и мероприятия.
В днешният забързан и удобен информационен свят имаме привилегията да носим в джобовете си устройства с изчислителна мощ многократно надвищаваща тази на суперкомпютрите изпратили човек на луната преди повече от пет десетилетия. Всеки обикновен човек разполага с море от информация на върхът на пръстите си. Информация многократно надвищаваща томовете в която и да е класическа библиотека. И въпреки това бидейки толкова „информирани“, нямаме чувството да сме станали по-разумни. Дори напротив човечеството, все повече се отдалечава от онова обикновенното тактилно усещане за близост и досег до …. хора, предмети, неща притежаващи конкретна стойност или полезност за нашето ежедневие … а може би и самият живот?
Съвременният човек бидейки ежедневно заливан от това море от информация все по-силно развива и усет и негативна нагласа към нея. Дигиталната комуникация и маркетинг все по-силно навлизат в своята зряла възраст. Отминаха времената, когато с малки усилия в дигиталната реклама/маркетинг можеха да се постигнат чудеса. Вече всички са дигитални. И все повече важи правилото – че различното се откроява. Задавали ли сте си въпросът до колко сте различни и се откроявате от всички останали ако вече всички са „дигитални“? Именно. Затова и сувенирната реклама, както и много други не дигитални начини на реклама се завръщат със все по-голяма сила. Защото далеч не всички вече ги използват. И включвайки ги във вашата многоканална комуникация – вие се откроявате много над останалите. Достигате до публика на места където никой не Ви конкурира … за импресии, внимание, кликове …. Идеята на този текст е да Ви даде идеи за сувенирна реклама, които да взаимствате и приложите в своето предприятие. Идеи които бидейки част от една многоканална комуникация могат значително да подсилят ефектите от дигиталните и други канали за комуникация на Вашият (работодателски) бранд.
ПО СЪЩЕСТВО/ИДЕИ
1. Брандирани бутилки за вода

Брандирана бутилка за вода с карабинер е подходяща за работното ежедневие, но също е удобна за излети, разходки в планината. Добър начин брандът Ви да присъства и в неработното ежедневие на Вашите служители.
Защо служителите Ви ще харесат бутилките със собствен бранд: Защото са удобен и изключително екологичен начин за хидратация в работно и извънработно време.
2. Подвижни блутут тонколонки

Блутут тонколинки – изделие, което се използва предимно в свободното време. Но е чудесен сувенир и посланник на Вашият бранд. Предимства: Обикновено се ползва в компания, на пикник и т.н.
Защо служителите Ви и Вие ще ги обикнете: Не е скъпо изделие, което не всеки би си закупил, но почти всеки би ползвал ако има под ръка.
3. Празнична украса

Празничната украса – отново е един подарък, който излиза извън рамките на работното ежедневие и може да бъде посланник на Вашият бранд извън работната среда. На снимката са показани брандирани коледни топки за елха, които винаги могат да бъдат полезни и да влязат в употреба. Празниците са мигове, които споделяме със семейство, приятели и близки. И това е много субтилен начин за присъствие и експозиция на бранд.
4. Собствен информационен бюлетин
Всяка компания има собствена корпоративна идентичност, ценности и история. Собственият корпоративен бюлетин (може да бъде годишник, на полугодие или на някакъв друг срок) е невероятен начин да разкажете и онагледите историите на успеха във Вашата компания. Удачни са за разпространение на фирмени събития, пътувания, срещи за набиране на потенциални бъдещи работници. Опциите са много. Да в съвременният свят всичко е електронно, но доколко можете да разкажете цялостна история в рамките на разпокъсани електронни постове? Кой и до колко следи целенасочено Вашият корпоративен блог? Не подценявайте силата на отпечатания на хартия корпоративен информационен бюлетин – и като начин за мотивиране на съществуващият персонал, така и за привличане на нов персонал. Много може да се изпише за предимствата на хартията пред дигиталните начини за комуникация, както и много може да бъде изписано за предимството на дигиталните канали пред хартията. Факт е че в днешно време се наблюдава значително пренасищане в полето на дигиталната комуникация, което води до преумора и значително намалена ефективност на комуникацията по този път.
5. Креативни продукти, които се вписват в контекста и сферата на Вашето производство/предприятие/услуги.

Има много примери за компании, които произвеждат продукти които са нишови и тясно свързани с определено хоби и служителите в компанията често споделят това хоби като обща страст заедно. Търсете общ знаменател между браншът/продуктите и услугите които предлагате и Вашите служители. Сигурен съм че ще откриете подходящи идеи.
Свържете се с нас за да измислим идея за Вашият уникален и неповторим продукт тук в контакти.
6. Мобилна батерия/чарджър

Дайте на служителите си възможност да зареждат мобилното си устройство по време на път, в движение или в планината. Има страшно много възможности за допълнителни батерии и чарджъри – можете да бъдете креативни и като вид и да им предоставите допълнителна батерия която е забавна, преносима и … винаги от полза.
защо служителите Ви ще го обикнат: защото никой не обича да е на път и в добра компания и с изтощена батерия. Защо да не присъства и Вашият бранд в тези моменти – за що не и като тема за разговор.
7. Спортна гривна/Смартбанд

Редовните упражнения и спорт подобряват значително физическото и психическо ни здраве. Те допринасят за по-щастливи и по-ефективни служители, които допринасят за по-добра работна среда като цяло. Не можете да задължите никого да спортува, но можете да окуражите Вашите служители с един подобен подарък да обръщат повече внимание на собственото си здраве.
Защо служителите Ви ще го харесат: Служителите Ви, които имат нужда от окуражаване да обръщат повече внимание на здравето си ще оценят подкрепата Ви. Тези които така или иначе спортуват, ще оценят допълнителната джаджа.
8. Инструмент или пособие

Тук вече тотално излизаме извън понятието сувенир. Всяка професия има своите уникални пособия или инструменти. Не би било сложно да се намери решение също толкова уникално и носещо вашият бранд и послание, навсякъде, където Вашите работници/монтажници имат работа.
Защо служителите Ви ще харесат този инструмент: Защото освен практичен е и прекрасна визитна картичка за Вас и Вашата компания.
9. Пособия за писане

Класика. Помните ли преди години, как всички предвиждаха смъртта на книгите на хартиен носител? Е тук е същото. Независимо колко опции има човек да запише информация, или да скицира набързо някоя идея. Има нещо в боравенето с лист хартия и химикалка, което никоя дигитална технология не може да замени. Според изследвания – информация записана на ръка има значително по-висок процент на … запомняне и възпроизвеждане в последствие.
Ако се позовем на поговрката – „Глупавият човек помни, умният си записва.“ Аз бих добавил – на хартиен носител.
Защо служителите Ви ще го харесат: Защото вече е толкова „старомодно“ и „класическо“, че е проява на стил и модно. Не е задължително да бъде ползвано в корпоративен контекст, а просто като дневник.
10. Плажна или хладилна чанта

Сходно с друго идеи и това е продукт, чрез който присъствате в неработното ежедневие на Вашите служители. Винаги е удобно да имате една такава под ръка.
11. Пикник Одеало/хладилна чанта

Идеята е ясна. Както и в предходният пример. Пикник, разходка в парка, излет – са все неща които споделяме с приятели и семейство. Колкото повече, толкова по-весело.
Защо: Малко хора биха отказали да прекарат летен ден в прохладата на планината и едно хубаво одеало за пикник, вероятно Вашите служители също? Е нека и Вашият бранд бъде техен спътник, защо не и тема на разговор.
В заключение: С все по-усиленото дигитализиране на бизнесът и търговските процеси, все повече фирми загърбват класическите форми на маркетинг. Нещо повече много често резултати постигнати офлайн се припознават погрешно като дигитални, просто защото дигиталният канал се е наложил като основен за набиране на информация от крайните потребители и дигиталните канали регистрират тези интеракции с Вашият бранд като изцяло дигитални. Но нека си зададем въпросът – ако клиент потърси Вашата фирма в интернет защото се е сблъскал с Вашият бранд офлайн (сувенир, външна реклама, кариерно събитие и т.н.), това резултат от добро SEO/онлайн маркетинг ли е? Моят съвет към всички е да не подценяват силата на класическите канали за комуникация – в случаят предмети и сувенири, които носят Вашият бранд. Те са един допълнителен и все повече ефективен канал в свят изцяло погълнат от дигитален шум.